Kompletny przewodnik po remontach biur
Świat nie zatrzymuje się w miejscu na zbyt długo. Myślisz, że masz najnowocześniejszą technologię, a tu nagle pojawia się nowy model i zostajesz w tyle. To samo można powiedzieć o projektowaniu biur. W jednej chwili wydaje Ci się, że masz najnowocześniejsze, najbardziej zaawansowane technologicznie i wydajne biuro, a potem widzisz inny model i myślisz, że ten jest o wiele lepszy - nigdy nie jesteśmy zadowoleni! Możesz zatrudnić najbardziej utalentowanego projektanta mebli biurowych, ale bez dokładnego przemyślenia sprawy, po kilku latach nadal będziesz daleko w tyle.
Chodzi o to, że jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwości swojej firmy, jeśli chcesz się rozwijać i osiągać większe zyski, musisz na początku zainwestować trochę gotówki. Projekt biura to o wiele więcej niż tylko to, gdzie siedzą pracownicy i ile biurek można zmieścić w czterech ścianach. Projektowanie biura polega na maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni, którą dysponujesz, zapewnieniu, że meble i przestrzeń są wygodne i funkcjonalne, a także na zachowaniu bezpieczeństwa i higieny pracy. Zaprojektowanie biura nie jest łatwym zadaniem i wiele firm nie poświęca mu wystarczająco dużo czasu.
Dlaczego jest to takie ważne? Jedno słowo - produktywność.
Porozmawiajmy o produktywności
Jest jedna rzecz, o której musisz pamiętać przez cały czas prowadzenia firmy - jak bardzo jesteś produktywny i czy możesz to poprawić. Wynika to z faktu, że produktywność bezpośrednio przekłada się na zyski, a przecież o to właśnie chodzi w firmie!
Produktywność to przede wszystkim ilość pracy wykonywanej przez pracowników oraz sukcesy w sprzedaży. Chodzi także o nowe pomysły i rozwiązywanie problemów. Mówiąc prościej, im więcej czasu marnuje się z powodu źle zaprojektowanego biura, korzystania z usług kiepskich dostawców mebli biurowych i braku morale pracowników, tym mniejsza wydajność, tym mniej zadowolonych klientów i tym mniejsze zyski.
Brzmi to skomplikowanie, ale to prawda! Co to oznacza w ostatecznym rozrachunku? Klienci pójdą do konkurencji zamiast do Ciebie, wieść się rozniesie, stracisz zyski, a w najgorszym wypadku możesz stanąć w obliczu poważnych kłopotów finansowych.
Być może zastanawiasz się, dlaczego mówimy o wydajności i sprzedaży w artykule, który jest bardzo wyraźnie o remoncie biura.
Powodem jest to, że wydajność biura sprowadza się do tego, jak dobrze funkcjonuje ono na co dzień. Jeśli Twoje biuro jest stare, wszystko się rozpada, meble nie są wygodne, wszyscy Twoi pracownicy mają bóle od siedzenia w dziwnych pozycjach, a cała przestrzeń jest ciemna i pozbawiona nastroju, jak możesz oczekiwać, że będziesz wydajny?
Nawet biuro, które znajduje się po przeciętnej stronie skali, mogłoby prawdopodobnie poprawić się w wielu obszarach. Te obszary mogą przynieść ogromny wzrost poziomu produktywności. Pracownicy chcą pracować w biurach, które są eleganckie, jasne, inspirujące i przede wszystkim wygodne. Gdy pracownicy mają takie otoczenie, będą bardziej skłonni do cięższej pracy dla Ciebie, będą chcieli być w pracy, a cały poziom morale w Twoim biurze wzrośnie. Morale oznacza produktywność, a produktywność oznacza zyski.
Przeciętny pracownik pracujący na pełen etat spędza w pracy około jednej trzeciej swojego życia. Czy nie chciałbyś spędzić tego czasu w miejscu inspirującym i jasnym, a nie ciemnym i negatywnym?
Czym jest renowacja i dlaczego warto ją rozważyć?
W ten sposób dochodzimy do głównego tematu - remontu biura. Ustaliliśmy, że Twoi pracownicy chcą pracować w miejscu inspirującym i eleganckim, ale co, jeśli obecna aranżacja biura jest od tego daleka, a przynajmniej wymaga trochę pracy? Rozwiązaniem może być remont.
Teraz, zanim wpadniesz w panikę i pomyślisz, że remont będzie kosztował tysiące, wcale nie musi tak być. Ten artykuł będzie mówić o wszystkich sposobów można odnowić, z których wiele nie będzie kosztować tak dużo, jak myślisz. Niezależnie od tego, warto zainwestować w wydajność. Możesz łatwo znaleźć wiele opcji dyskontowych współczesnych mebli biurowych, jeśli po prostu szukasz!
Badanie umiejętności i zatrudnienia z 2017 r. wykazało, że pracownicy w Wielkiej Brytanii pracują obecnie ciężej i szybciej niż kiedykolwiek wcześniej, ale ich poziom wydajności jest statyczny. Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy może być wystrój biura, w którym pracują.
Jak możesz być produktywny, jeśli jest Ci niewygodnie, a połowa potrzebnego sprzętu znajduje się po drugiej stronie pokoju? Może wystarczyć kilka zmian.
Dlaczego więc warto pomyśleć o remoncie biura, skoro wiadomo, że będzie to kosztowne? Już o tym mówiliśmy.
Wprowadzenie zmian w przestrzeni biurowej ułatwi pracownikom wykorzystanie ich potencjału, a kiedy pracownicy wykorzystują swój potencjał, dzieją się wspaniałe rzeczy.
Morale to coś, czego nigdy nie powinieneś brać za pewnik lub bagatelizować - im wyższe morale w Twoim biurze, tym więcej ludzi będzie chciało dla Ciebie pracować, tym więcej pracy będą wykonywać, tym dłużej będą pracować i tym wyższą jakość pracy będą osiągać. Pomysły będą innowacyjne, rozwiązywanie problemów kreatywne, a wszystko to składa się na pozytywne środowisko tętniące nowymi możliwościami.
Badania wykazały, że 80% pracowników z chęcią przepracowałoby więcej godzin w ciągu dnia u empatycznego pracodawcy.
Oznacza to, że jeśli będziesz słuchać swoich pracowników i dawać im to, czego potrzebują, oni zrobią to samo dla Ciebie.
Kolejną zaletą remontu biura jest stworzenie wspaniałego pierwszego wrażenia na klientach. Jeśli Twoje biuro wygląda staro i potrzebuje zmian, to nie tworzy najlepsze wrażenie o Tobie jako o firmie. Jeśli jednak Twoja przestrzeń biurowa jest nowa i elegancka, każdy, kto wchodzi do tej przestrzeni będzie miał fantastyczne pierwsze wrażenie, a zatem myśleć to samo o pracy, którą robisz.
I znowu, większa sprzedaż, większe zyski!
Czy można kontynuować pracę podczas remontu?
Jednym z największych pytań zadawanych przez większość ludzi, gdy pojawia się temat remontu, jest to, czy można nadal pracować w swojej przestrzeni biurowej podczas remontu. Zależy to całkowicie od wielkości remontu. Jeśli prace będą utrudnione, np. będzie zbyt dużo hałasu i kurzu, wówczas o wiele lepiej dla pracowników będzie, jeśli do czasu ich zakończenia będą pracować w innym pomieszczeniu. Zapewni to także wykonawcom i dekoratorom łatwiejsze i pozbawione bałaganu miejsce pracy, co oznacza, że remont zostanie ukończony znacznie szybciej.
Kilka propozycji może obejmować przestrzenie co-workingowe, wspólne biura, mobilne przestrzenie biurowe lub umożliwienie pracownikom pracy zdalnej w tym czasie.
Jeśli jednak remont jest minimalny, np. polega tylko na zmianie wystroju ścian i wymianie mebli, to jest całkowicie dopuszczalne, aby pracownicy pozostali w danym miejscu. Malowanie może być wykonywane w weekendy, co zminimalizuje zakłócenia.
Bez obaw - nikt nie oczekuje od Ciebie zamknięcia działalności na czas remontu, oznacza to po prostu, że musisz wykazać się odrobiną kreatywności i przez krótki czas myśleć nieszablonowo! Rezultaty są tego więcej niż warte.
Plusy i minusy renowacji biura
Przed podjęciem jakiejkolwiek decyzji o remoncie biura, ważne jest, aby znać plusy i minusy. Każda decyzja biznesowa ma swoje plusy i minusy, więc przeanalizujmy je w tym przypadku.
Plusy renowacji biura
- Wymiana starych mebli, które mogą być zepsute lub nie działać na maksimum swoich możliwości
- Zwolnienie miejsca na podłodze, a tym samym podniesienie poziomu bezpieczeństwa i higieny pracy
- Podniesienie morale pracowników poprzez stworzenie nowej i innowacyjnej przestrzeni
- Możliwość wykorzystania nowych technologii, które mogą zwiększyć produktywność, np. stół konferencyjny z zasilaniem.
- Istnieje bezpośredni związek między zdrowiem i dobrym samopoczuciem a atrakcyjnymi i dobrze przemyślanymi przestrzeniami biurowymi.
- Idealna okazja do uporządkowania i pozbycia się niepotrzebnych już przedmiotów, co również zwiększa produktywność
- Tworzy fantastyczne pierwsze wrażenie dla osób odwiedzających Twoją przestrzeń, co może pomóc w przyciągnięciu do niej przejezdnych handlowców
- Pomaga stworzyć tożsamość firmy
- Szczęśliwsi pracownicy to lepsze wyniki i większe zyski!
- Eleganckie i wydajne biuro zatrzyma pracowników i przyciągnie nowe talenty.
- Wymiana starych mebli na nowe, pomocne opcje pomaga ograniczyć liczbę dni straconych w pracy z powodu choroby, przy czym ból dolnej części pleców jest jednym z najczęstszych.
Wady renowacji biura
- Koszty - remont biura nie jest bezkosztowy, ale z czasem stanie się inwestycją
- W zależności od wielkości remontu, praca w danym miejscu może być niemożliwa w trakcie jego trwania
- Nie wszyscy pracownicy mogą zaakceptować zmiany - niektórzy mogą woleć "po staremu".
- Należy również wziąć pod uwagę czynnik czasu przy podejmowaniu decyzji i projektowaniu nowego układu, a wszyscy wiemy, że czas równa się pieniądz
Jak widać, korzyści jest znacznie więcej!
Kwestie finansowe - jak sfinansować renowację
Powodem numer jeden, dla którego wiele firm decyduje się nie iść drogą remontu biura, są z pewnością pieniądze.
Jak już mówiliśmy, remont biura będzie kosztować pieniądze, ale można kontrolować kwotę do pewnego stopnia.
Istnieje również kilka innych sposobów na obniżenie kosztów. Przyjrzyjmy się kilku z nich.
- Ładne meble biurowe nie muszą kosztować fortuny - Można łatwo znaleźć wysokiej jakości meble biurowe, takie jak tania recepcja, które nie wyglądają tandetnie. Chodzi o to, aby się rozejrzeć i znaleźć najlepsze oferty na potrzebne elementy.
- Meble zdrugiej ręki - Jeśli zakup nowych mebli nie jest obecnie realistyczny dla Twojej firmy, możesz także rozważyć zakup mebli z drugiej ręki. Dzięki temu zaoszczędzisz pieniądze i czas, ponieważ prawdopodobnie będziesz w stanie dostarczyć je znacznie szybciej niż od producenta. Rozejrzyj się za używanymi biurkami menedżerskimi, aby zaoszczędzić pieniądze. Pod warunkiem, że oglądane biurko jest dobrej jakości, nie ma znaczenia, czy jest to produkt z pierwszej czy drugiej ręki.
- Rozważ renowację istniejących mebli - Jeśli masz już stylowe meble biurowe i po prostu przestrzeń wymaga zmiany, możesz odnowić posiadane już meble. Na przykład pomalować biurka na inny kolor!
- Remont nie musi być całkowity - Nie musisz wyburzać ścian, remont może polegać tylko na zmianie wystroju. W takim przypadku możesz zaoszczędzić pieniądze, a mimo to stworzyć nowoczesne środowisko biurowe.
- Ustalbudżet i trzymaj się go - Posiadanie budżetu zmniejsza prawdopodobieństwo, że wydasz za dużo.
- Rozejrzyj się za artykułami dekoracyjnymi - rośliny i dzieła sztuki można kupić bardzo łatwo i tanio, a one robią ogromną różnicę w przestrzeni biurowej!
Kluczowe obszary, które należy rozważyć podczas remontu biura
Mam nadzieję, że do tego momentu będziesz całkowicie sprzedawane na pomysł remontu biura! Jest to świetny pomysł i jeden, który z pewnością przyniesie Ci wiele pozytywnych efektów dość szybko. Jednak to, czego potrzebujesz, to plan.
Nie jest dobrze, gdy przystępując do takiego projektu, nie wiesz, od czego zacząć lub co chcesz zmienić. A może skonsultować się z pracownikami i zapytać, co oni o tym sądzą? Być może mają jakieś pomysły, o których nie pomyślałeś, a przecież to właśnie oni będą najczęściej korzystać z tej przestrzeni! Jest to również świetny sposób na podniesienie morale, ponieważ konsultując z pracownikami takie ważne decyzje, pokazujesz im, że zależy Ci na ich opinii i że zależy Ci na środowisku, w którym mają pracować.
O jakich kwestiach należy więc pomyśleć podczas remontu pomieszczeń biurowych i nie tylko? W tej części przedstawimy listę kontrolną, a następnie omówimy bardziej szczegółowo każdy z podpunktów.
- Meble firmowe - co można zachować, a co należy wymienić
- Miejsca przerw w pracy, np. kąciki wypoczynkowe, stołówka itp.
- Recepcja
- Pokój konferencyjny/pokój zarządu
- Elementy dekoracyjne, np. dzieła sztuki i rośliny
- Kolor ścian i ogólny motyw kolorystyczny - pamiętaj, że kolory wpływają na nastrój!
- Wentylacja
- Oświetlenie
- Podłogi
- Ogólny układ biura - czy ma pozostać taki sam, czy chcesz wyburzyć ściany? Czy zamierzasz zainstalować nowy system hot desking lub wydzielić różne strefy w przestrzeni?
Są to główne kategorie, o których musisz pomyśleć, a następnie możesz sporządzić listę tego, co chcesz zmienić, co z chęcią zachowasz, a co możesz po prostu nieco zmodyfikować. Czy najlepiej jest zrobić remont wszystko na raz lub w małych krokach?
To całkowicie zależy od rodzaju remontu, jaki chcesz przeprowadzić. Nie można zostawić połowy biura bez mebli, a drugiej z nowiutkimi przez sześć miesięcy, dopóki nie będzie nas stać na drugą połowę! Podobnie nie można pozostawić wyburzonej ściany i nic więcej nie robić, wyłącznie ze względów zdrowotnych i bezpieczeństwa.
Najlepiej mieć plan remontu, który można zrealizować w miarę szybko, przy minimalnym zakłóceniu codziennej działalności, np. biznesowej.
Podobnie jak poprzednio, można również pomyśleć o przeniesieniu pracowników poza biuro na krótki czas (najlepiej nie dłuższy niż dwa tygodnie), do czasu zakończenia prac. Kiedy wrócą, będą gotowi i chętni do pracy w nowej przestrzeni!
Opcje mebli
Jedną z rzeczy, które musisz rozważyć, jest to, czy zamierzasz wymienić istniejące meble firmowe, czy też poddać je recyklingowi, a może samodzielnie odnowić. To nie jest tylko ogólne biurka i krzesła w przestrzeni biurowej, ale także stoły konferencyjne i meble recepcyjne też.
Decyzję tę można podjąć po ustaleniu nowego układu pomieszczeń. Być może chcesz zmienić wszystko i wprowadzić strefy w swoim miejscu pracy. Oznacza to, że praca zespołowa może być wykonywana np. w strefie przerwy, która jest udekorowana wygodnymi meblami biurowymi, a następnie można wydzielić strefy ciszy, w których można wykonywać bardziej skoncentrowaną pracę. Może chcesz wprowadzić system hot desking. W dzisiejszych czasach można stosować wiele różnych metod pracy, a chodzi o to, aby dokonać właściwego wyboru dla pracowników i całej firmy. Kiedy już to zrobisz, możesz zdecydować, ile nowych mebli, jeśli w ogóle, musisz kupić.
Jeśli planujesz zmianę wystroju sal konferencyjnych, może w tym samym czasie pomyślisz o nowej technologii? Dzięki temu sesje burzy mózgów staną się o wiele łatwiejsze i bardziej produktywne, a ponadto można w ten sposób komunikować się z pracownikami zdalnymi za pomocą połączeń wideo. Co powiesz na stół do sali konferencyjnej z zarządzaniem kablami, płaskie ekrany na ścianach lub składany stół do sali konferencyjnej, jeśli chcesz zoptymalizować przestrzeń?
Istnieje wiele opcji, które możesz rozważyć, a wszystkie one pozwolą stworzyć nową, stylową przestrzeń, w której pracownicy będą mogli wykonywać swoją pracę w bardziej komfortowy i pomocny sposób. Stare meble z pewnością nie będą tak dobrze wspierać szyi i pleców, jak nowsze modele, zwłaszcza jeśli wybierzesz rozwiązania ergonomiczne. Pomyśl o nowych meblach, które chciałbyś wprowadzić, i dopiero wtedy zacznij działać.
Walory praktyczne - oświetlenie, podłoga i cała reszta
Na samym początku należy zająć się praktycznymi aspektami biura. Wiele korzyści może przynieść przyjrzenie się oświetleniu i wentylacji w Twoim obecnym biurze i sprawdzenie, czy można je poprawić. Badania wykazały, że pracownicy, którzy mają dostęp do naturalnego światła przez okna, śpią lepiej w nocy, o około 46 minut każdego wieczoru. Wszyscy wiemy, że sen jest niezbędny dla ogólnego zdrowia i dobrego samopoczucia, a z pewnością jest niezbędny dla skupienia i koncentracji w miejscu pracy, co przekłada się na mniejszą liczbę popełnianych błędów.
Ważne jest również, aby pomyśleć o temperaturze, czy to poprzez klimatyzację, czy ogrzewanie. Wszystko zależy od tego, gdzie znajduje się biuro i czy jest to naturalnie biuro gorące czy zimne. Stworzenie idealnego środka pod względem temperatury i wentylacji przyczyni się do poprawy zdrowia i samopoczucia pracowników, tworząc bardziej komfortową przestrzeń.
Należy również pomyśleć o podłodze. Podłogi laminowane są o wiele łatwiejsze do czyszczenia niż wykładziny, a także mogą być łatwiejsze do czyszczenia dla mebli biurowych, np. krzeseł na kółkach. Mimo to, wykładziny są również bardzo ciepłym i pochłaniającym hałas sposobem dekorowania pomieszczeń. Podłogi laminowane odbijają światło, ale jeśli wybierzesz dywan w jasnym kolorze, uzyskasz mniej więcej ten sam efekt. Oczywiście należy pamiętać o kwestii sprzątania! Jeśli skonsultujesz się z projektantami powierzchni biurowych w sprawie podłóg, otrzymasz kilka opcji i będziesz mógł wybierać spośród nich.
Jeśli masz duże biuro, możesz również pomyśleć o zainstalowaniu paneli akustycznych. Jest to dobry pomysł na pochłanianie dodatkowego hałasu, a także w przypadku pomieszczeń, w których z natury występuje echo. Tego typu panele są związane z wydajnością, ponieważ pozwalają ludziom skoncentrować się o wiele lepiej niż hałas dobiegający ze wszystkich stron! Panele mogą być kolorowe i wolnostojące, nadając wystrojowi biura nowy wymiar, lub mogą być montowane na ścianie. Istnieje wiele opcji i tak naprawdę chodzi o to, aby znaleźć taki wybór, który będzie pasował do wystroju nowej przestrzeni oraz do pracy, która będzie się w niej odbywała.
Doskonałym pomysłem jest także wygłuszenie sali konferencyjnej. Oznacza to, że ważne dyskusje mogą toczyć się bez zakłóceń, a wszelkie poufne informacje mogą pozostać niezakłócone, bez obawy, że ktoś je podsłucha. Można to z łatwością uwzględnić, jeśli planujesz remont i chcesz wyposażyć salę konferencyjną w nowe meble.
Wystrój i układ
Jeśli chodzi o nadanie przestrzeni biurowej innego wyglądu, to tak naprawdę w dużej mierze zależy to od wystroju. Istnieje wiele dowodów na to, że kolory mogą wpływać na nastrój, a jeśli chcesz mieć przestrzeń, która jest spokojna i produktywna, musisz od samego początku myśleć o kolorach.
Należy również zastanowić się, czy chcemy umieścić w nim dzieła sztuki, ponieważ uznano, że są one dość inspirujące, zwłaszcza jeśli chcemy stworzyć przestrzeń do współpracy i dzielenia się pomysłami.
Jeśli chodzi o wystrój, kilka możliwych kolorów i związanych z nimi słów kluczowych to
- Niebieski i zielony - spokój, kreatywność, wyciszenie, redukcja stresu
- Żółty - kreatywność, emocje, równowaga, redukcja stresu
- Czerń i biel - powaga, spokój, koncentracja
- Czerwony - pasja, ogień, kreatywność
- Fioletowy - równowaga, spokój, kreatywność
Natura jest ważnym tematem w projektowaniu biur, a ponieważ istnieje tak silny związek między naturą a redukcją stresu, z pewnością warto go uwzględnić. Badania wykazały, że obcowanie z roślinami, np. domowymi, może redukować stres.
Wszyscy wiemy, jak istotną kwestią jest stres w miejscu pracy i jak wiele straconych dni rocznie firmy tracą z powodu chorób związanych ze stresem. W takim razie może dobrze by było, gdyby tu i ówdzie pojawiła się jakaś roślina? Wyczyszczenie przestrzeni okiennych, aby umożliwić naturalny widok, to również dobry pomysł - jeśli masz dobry widok za oknem, to znaczy! Jeśli nie, warto pomyśleć o atrakcyjnych meblach biurowych, które dodadzą stylu ścianom.
Jeśli chodzi o układ, jednym z najnowszych pomysłów na aranżację biura jest wydzielenie w nim stref. Mówiliśmy już o tym, np. o strefie współpracy, być może z modułowymi meblami do przerw, oraz o strefach ciszy. Pozwala to na swobodne prowadzenie burzy mózgów, ale oznacza również, że pracownicy, którzy mają do wykonania cichszą pracę, np. koncentrują się na liczbach i danych, również mogą się zająć swoją pracą. Panele akustyczne są tutaj doskonałym rozwiązaniem, ponieważ pochłaniają dodatkowy hałas i umożliwiają wykonywanie różnych rodzajów pracy, bez zakłócania jednego z nich przez drugi. W tego typu strefach dobrym wyborem są również siedziska kabinowe, a w przypadku cichszej pracy i koncentracji - biurka w kształcie kapsuł.
Wiele firm decyduje się na wydzielenie stref przerw w pracy, np. miejsc do odpoczynku, z dala od przestrzeni biurowej, ale niektóre umieszczają je również na tyłach biura. Wszystko zależy od ilości miejsca, którym dysponujesz. Możesz dodać kilka stylowych mebli biurowych, aby stworzyć uspokajającą atmosferę, idealną dla pracowników, którzy potrzebują pięciu minut przerwy lub chwili wytchnienia od stresującego zadania.
Warto również zastanowić się nad ogólnym rozmieszczeniem biurek. Jeżeli na środku pomieszczenia znajduje się zbyt wiele nowoczesnych biurek biurowych, należy zastanowić się nad sposobem podłączenia urządzeń elektrycznych. Oczywiście kable nie mogą ciągnąć się po podłodze, dlatego warto rozważyć ustawienie biurek wzdłuż ścian lub narożnych.
Nie możemy udzielić Ci jednoznacznej porady dotyczącej układu pomieszczeń, ponieważ każde biuro ma inny kształt i rozmiar. Niektóre biura są duże i kwadratowe, co znacznie ułatwia planowanie przestrzeni i umiejscowienie poszczególnych elementów. Niektóre biura są wąskie i długie, co stwarza problem w kwestii szerokości, ale można wykorzystać narożniki i miejsca pod oknami. Niektóre biura mają zupełnie przypadkowy kształt i w takim przypadku jest to prawie jak układanie puzzli! Przyglądając się dokładnie swojej przestrzeni, można podjąć zdecydowane decyzje, jak ją ulepszyć z myślą o pracownikach.
Czy trzeba burzyć ściany? Nie, jeśli naprawdę nie chcesz; być może i tak nie możesz! Jeśli wynajmujesz powierzchnię biurową, nie możesz wyburzać ścian bez pozwolenia! Jeśli jesteś właścicielem powierzchni, możesz o tym pomyśleć, ale tylko wtedy, gdy jest to naprawdę konieczne. Czas i koszty remontu obejmującego prace budowlane i konstrukcyjne będą oczywiście znacznie wyższe niż remontu, który koncentruje się na układzie i wystroju. Jeśli jednak chcesz pójść tą drogą, pamiętaj, aby uzyskać obfite oferty od firm budowlanych i znaleźć taką, która ma bardzo dobrą reputację. Wszyscy słyszeliśmy historie o pracach, które zostały rozpoczęte i nigdy nie zostały ukończone, a robiąc badania przed podjęciem decyzji, możesz uniknąć takiej sytuacji w swojej firmie.
Wnioski
Remont biura może wydawać się dość duży projekt do podjęcia na początku, a my nie zamierzamy kłamać, w tak wielu aspektach jest.
Chcemy jednak zaznaczyć, że czas i koszty są tego warte, pod warunkiem, że zrobisz to dobrze.
Staranne planowanie, zakupy, pomoc i doradztwo ze strony wysokiej jakości projektantów powierzchni biurowych oraz zrozumienie, co sprawia, że biuro jest wydajne, będą Ci dobrze służyć. Można ciąć koszty tam, gdzie to konieczne, ale nigdy nie należy iść na skróty, jeśli chodzi o jakość.
Biuro przyszłości może być odległe, jeśli chodzi o roboty i super wydajną technologię, ale współczesne biuro to wygodna, funkcjonalna, atrakcyjna i wydajna przestrzeń do pracy dla pracowników, a to jest o wiele łatwiejsze do osiągnięcia, niż mogłoby się wydawać.
Czy potrzebujesz designerskich cen, jeśli chodzi o meble biurowe i design? Niekoniecznie, ale jeśli chodzi o wsparcie (zwłaszcza ergonomiczne), dostajesz to, za co płacisz. Ponownie, chodzi o to, aby się rozejrzeć i wiedzieć, jaki jest Twój budżet. Jeśli uda Ci się uniknąć nadmiernych wydatków, będziesz w stanie szybko stworzyć przestrzeń, w której Twoi pracownicy będą chcieli pracować i z radością będą przychodzić do pracy każdego ranka. Jeśli uda Ci się to osiągnąć, przekonasz się, że morale jest wysokie, pomysły kwitną, ludzie się uśmiechają, klienci są zadowoleni, a zyski z pewnością rosną.
Jeśli tak to ująć, to czy na pewno remont biura jest czymś, co każda firma powinna od czasu do czasu rozważyć?
Dziękujemy za przeczytanie!
Jak promować kulturę antyrasistowską w pracy
V Nie ma wątpliwości, że każda firma lubi myśleć, że w jej biurze dzieje się zero rasizmu. Każdy lubi myśleć, że ci, którzy siedzą przy biurkach są szczęśliwi każdego dnia i nigdy nie napotykają problemów. Prawda jest jednak często inna. Czy chcemy w to wierzyć czy nie...
V Przypomnij sobie, kiedy ostatni raz wszedłeś do sklepu detalicznego po raz pierwszy. Czy zobaczyłeś dokładnie to, czego się spodziewałeś? Na przykład, jeśli wszedłeś do sklepu z odzieżą, spodziewałeś się zobaczyć szyny z ubraniami, złożone koszule i zabawny design z muzyką w...
V Myślisz o przeprojektowaniu swojego biura w jakiś sposób, ale jesteś w ścisłym budżecie i martwisz się, że przekroczysz to, na co możesz sobie pozwolić. Jest to bardzo częste pytanie dla wielu firm. Projektowanie biura wygląda tak, jakby miało kosztować Ziemię. Jednak dzięki...